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Page: https://www.hochschule-ruhr-west.de//study/degree-programmes/master/bwl-internationales-marketing-management/
Date: 19.03.2024, 00:13Clock

Business Administration: International Marketing Management

STRATEGIES FOR INTERNATIONAL MARKETS

Starting in Winter 2018/19!

Marketing plays a key role in today’s globalised economy. The master’s degree in business administration with a focus on international marketing is based on these developments, connecting programme contents with what is going on internationally. That’s why prospective marketing experts should not only be proficient in foreign languages but also have a solid understanding of international business as well as intercultural communication skills.

Many German companies operate on international markets; conversely, Germany is an important market for many international companies. How can international markets be analysed from different marketing perspectives? Which international marketing strategies can be derived from that analysis? How can companies build internationalisation strategies? And how can market research methods be applied? If you’re interested in these kinds of questions, this part-time master’s degree in international marketing management is the right choice for you! The programme has been designed for working professionals, but you don’t have to be employed to enrol. Most of the coursework takes place online; face-to-face sessions (30 hours total) are held on Friday afternoons and Saturdays on Ruhr West’s Mülheim campus.

Students in this degree course deepen their general knowledge of business administration (e.g. HR management, strategic management, project and process management) and explore special topics in international marketing management in modules such as international marketing strategy, customer behaviour with intercultural aspects, international market research, and international customer relationship management. The programme is taught in German, but some of the course materials, two modules, and final module exams are in English. Graduates of this programme are qualified for both operative and strategic tasks. Enjoying excellent job prospects in nearly all sectors, they may be hired by large international corporations, small and medium-sized enterprises, industrial, consumer goods, service, market research and consulting companies or marketing agencies.

You can find more detailed information here (in German)

Akademischer GradMaster of Arts (M. A.)
AkkreditierungDer Studiengang befindet sich im Akkreditierungsverfahren. 
Studienbeginnjeweils zum Sommer- und Wintersemester
StudienortCampus Mülheim an der Ruhr
Regelstudienzeit5 Semester
Fachbereich 3Wirtschaftsinstitut
Studienvoraussetzungen

Voraussetzung für die Aufnahme in das Masterstudium ist der Abschluss eines mindestens siebensemestrigen berufsqualifizierenden Studiums in einem wirtschaftswissenschaftlichen Studiengang. Dabei müssen mindestens 210 Credits und davon mindestens 105 Credits aus Modulen mit zumindest überwiegend wirtschaftswissenschaftlichen Inhalten erworben worden sein.

Weitere Zugangsvoraussetzung:
ein Nachweis über Englischkenntnisse auf dem Niveau B2 gemäß des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen (GER). Die schulische Leistung stellt dabei eine Leistung dar, die den Anforderungen voll entspricht (Note „gut“).

Details zu den Voraussetzungen lesen Sie in der Prüfungsordnung.

Zulassungsbeschränkungja
Jetzt bewerben

International Office

Duisburger Straße 100, 45479 Mülheim an der Ruhr

Phone: +49 208 882 54 -204 /-205
Fax: +49 208 882 54 -219

international.office hs-ruhrwest "«@&.de


Kilian Pulla
Zentrale Studienberatung

Dezernat IV
Duisburger Str. 100, 45479 Mülheim an der Ruhr
Building 05

Phone: +49 208 88 254-315

kilian.pulla hs-ruhrwest "«@&.de

Liane Trzebiatowski-Simikić
Wissenschaftliche Mitarbeiterin / Studiengangsmanagerin Master BWL (in Elternzeit)

Wirtschaftsinstitut
Duisburger Str. 100, 45479 Mülheim an der Ruhr
Building 03

Phone: +49 208 88254-349
Fax: +49 208 88254-384

liane.trzebiatowski hs-ruhrwest "«@&.de


Prof. Dr. rer. pol. Christian Müller-Roterberg
Studiengangsleitung: BWL Master| Lehrgebiet: A-BWL, insb. Technologie- und Innovationsmanagement sowie Entrepreneurship

Wirtschaftsinstitut
Duisburger Str. 100, 45479 Mülheim an der Ruhr
Building 03

Phone: +49 208 88254-362
Fax: +49 208 88254-384

christian.mueller hs-ruhrwest "«@&.de

Office hours:
Freitag: 12:30 Uhr - 13:15 Uhr nur nach Vereinbarung über E-Mail


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